Statisticile blogului

Bine ați venit !
…iar faptul că ati ajuns aici, nu este o întâmplare!

April 15, 2011

Seminar de jurnalism economic,de afaceri si financiar

- postat de Virgil Andronescu -
-organizat de ambasada SUA-

Miercuri,13 aprilie,la Galati s-a desfasurat seminarul de jurnalism economic sustinut de profesorul Jerome Aumente de la Rutgers University din Statele Unite ale Americii.
Au fost prezenti jurnalisti din presa scrisa,audio-vizuala si on-line.
Mentionez cateva dintre punctele de discutie :
1.Oportunitati si provocari in documentarea,pregatirea si prezentarea stirilor ca urmare a schimbarilor majore in peisajul mediatic produse de noile forme de comunicaare si de internet.
2.Relatari obiective despre protestele de strada.
3.Utilizarea de platforme multimedia,texte captivante,imagini,secvente audio si video prin intermediul internetului,site-urile de socializare si al unui public tinta de nisa.
Expunerile dlui profesor au fost urmate de interventiile jurnalistilor romani invitati,acestea au fost direct pe subiectele abordate si au fost sustinute de o buna argumentare.S-a discutat principii,s-au adus exemple si s-au tras concluzii despre cum redau jurnalistii situatia economica si de afaceri in spatiul mass-media din Romania.
Profesorul Aumente,specialist in comunicare,a presarat in expunerea sa cateva glumite in stil american si astfel atmosfera a fost una destinsa.Am simtit ca nu am participat degeaba la aceasta manifestare gazduita de Biblioteca Judeteana ,,V.A.Urechia’’in conditii  tehnico-organizatorice excelente.

In cariera sa, Aumente a pregatit peste 14,000 de jurnalisti de pe aproape toate continentele si a fost consultant al Fundatiilor Ford, John S. and James L. Knight si al German Marshall Fund. A scris trei carti despre jurnalism, noile tehnologii de comunicare si internet si este coautor al altor doua carti. A castigat mai multe premii in SUA pentru activitatea profesionala si cartile scrise.

Cea de a doua carte a profesorului Cezar Gabriel CHIRTAN

- postat de Virgil Andronescu -


AVANT-PROPOS

Cet ouvrage a été élaboré dans l’intention de mettre à la disposition des lecteurs un recueil des matériaux simples et faciles, dont les détails trop rigoureux ont été écartés au profit des éléments les plus importants.
Le plan général de ce travail reste linéaire ; on va du son au mot et à la formation entière de la phrase en envisageant les grands problèmes de la phonétique française. On y a joint quelques notions complémentaires et nécessaires de phonétiques et d’orthographe. Pour satisfaire aux programmes scolaires, on a consacré quelques pages à l’histoire de la langue française et à son origine.
Le contenu adopté répond aux exigences ou à l’esprit des notions didactiques ; il ne comporte aucune innovation ou complication artificielle qui puisse masquer les règles essentielles. Il comprend, en particulier, les exemples recommandés qui seront valables pour l’enseignement de la phonétique, pendant tout le parcours de scolarité.
L’attention nécessaire a été accordée à cette présentation avec l’idée de permettre à tout lecteur de saisir rapidement l’ensemble des questions sans être retardé par de trop longs commentaires.




CUVÂNT ÎNAINTE

            Această lucrare a fost elaborată cu intenţia de a pune la dispoziţia cititorilor o culegere de materiale simple şi uşoare, din care detaliile prea riguroase au fost îndepărtate în favoarea elementelor cele mai importante.
            Planul general rămâne liniar; se pleacă de la sunet la cuvânt şi la formarea în întregime a frazei, introducând problemele mari ale foneticii franceze. Adăugăm aici câteva noţiuni complementare şi necesare de fonetică şi de ortografie. Pentru a fi în concordanţă cu programele şcolare, s-a consacrat câteva pagini istoriei limbii franceze şi originii sale.
            Conţinutul adoptat răspunde exigenţelor sau ideilor noţiunilor didactice; nu aduce nicio inovaţie sau complicaţie artificială care să mascheze regulile esenţiale. Cuprinde, în particular, exemplele recomandate care vor fi valabile pentru predarea foneticii, pe tot parcursul şcolarizării.
            Atenţia necesară a fost  acordată acestei prezentări în ideea de a permite oricărui cititor să sesizeze rapid ansamblul chestiunilor fără să fie reţinut de comentarii prea lungi.


AUTORUL